Pages

Spread the words.

Daily Prophet.
SUNDAY : kita tukar skin

Friday, August 5, 2011

Mathematic in My History



Pada peperiksaan pertama thun 2011, aku duduk seorang diri, mengulang kaji subject MT. Aku duduk di hadapan seorang kanak2 riang yang comel lagi manja mcm mia sara, iaitu AQILAH. Ade yg membaca buku, ade yg berbual, ade juga yg brgembira. Aduhh, nasib baik buku PI dah baca mlm tdi tak tidur aku dibuatnya. Aduhh, ni buat aku ngantuk ni. Jarum menunjukkan jam tepat 10.15 pagi. Hatiku berdebar-debar. Ckgu di depan memerhatikan murid. Dlm hatiku #mamposlahakuperiksaMTkalini. Periksa pkul 10.20, mne smpat nk bce 1bab lagi ni .

Sedang aku gelisah , CKGU I(cikgu aku pling suke) "murid2 sume , simpan beg anda . keluarkan ape yg ptut je". Gilee , aku harap soklan periksa senang-senang .

Krenggggg ! Loceng berbunyi . Dengan lafaz Basmalah , aku membuka kertas periksa .

Page 1 : Aminn , naseb baek soklan ni yg kluar . Tksih YA ALLAH .
Page 2 : Eh , nk jwb A ke C ni ? Harap2lah aku jwb ni btol .
Page 3 : FUhh , ade lagi 1 page , mse dh suntuk .
Page 4 : Mampos gua , aku mne ingt yg ni .

Krengggg . #gile,kenahentamni. Baiklah murid , kutip kertas .

Aku tak sempat siap , aku hentam 10 soklan . aku rse fed up . aku tnye kwan-kwan aku depa suma kata takdelah senang sgt. Tpi oklah. ade jgak kata, quite tough, but i managed to finish it by the time. Habesss lah aku . Aku jangka aku dpt E . Dpn budak-budak #akubuatmuketakrisau. Padahal dlm hati, tuhan je tahu.

Bile ckgu bgi kertas periksa. Aku terkejut gila. Aku tak dpt pun E, apatah lagi, nak dpt A. Aku malu nk beritau aku dpt berapa. Tk pelah. Hampa phm-phm je lah.

Conclusion no 1, do not read book until late at night . Read book earlier than you should. Conclusion no 2, refer to the conclusion no 1.

0 comments: