Pages

Spread the words.

Daily Prophet.
SUNDAY : kita tukar skin

Saturday, September 3, 2011

Mari Merungut Malaysia

Mari merungut Malaysia


Dear government of Malaysia,

  
            Prime minister, tahukah anda, anda memerintah negara Malaysia, negara di mana umatnya majoriti beragama Islam. Tahukah anda umat islam menyambut hari raya selama sebulan ? Jadi wajarlah anda memberi cuti selama 4 minggu untuk seluruh Malaysia menghabiskan sisa2 hari raya mereka.

            Tolonglah Prime Minister,
Saya menulis utusan ini dengan harapan Encik Prime Minister boleh memujuk Encik Minister of education memberi cuti selama 4 minggu pada musim perayaan Melayu. Bagi menyemarakkan lagi raya di bulan merdeka ini, saya ingin meminta Encik Prime Minister menambah cuti bagi agama dan bangsa yang lain. 3 minggu musim perayaan Cina, dan 2 minggu musim perayaan India.


Sincere:
A student.
Saya tak dapat sekupang pun untuk surat ini :)

Ayooo, goverment, please laaa, Folio sejarah tak siap lagi ni. Ade jgak aku reka sejarah sekolah ni kang. Ade jgak aku tulis sekolah saya dibina sebelum tahun 1957  iaitu berabad lamanya, sewaktu zaman komunis.

ataupun,

Back then, 100 years ago,the flowers don't even grow, dessert fell the snow, there were no books or human, so....
How would we all know what was this school was like ?
 

The titled and quote Inspired by Matlutfi90

rodrick :)

0 comments: